SecuriNet: controle in je meldkamer

Zoek je naar controle en overzicht in je meldkamer?

Meldkamers vol met monitoren, toetsenborden en muizen om de verschillende systemen te kunnen beheren.  Omringt met een wirwar aan communicatieapparatuur, en dat natuurlijk op meerdere werkplekken.

Zien operators eigenlijk nog wel door de bomen het bos in een stresssituatie? Ze moeten zoveel tegelijk kunnen, en dan ook nog onder grote druk. Gaat dat wel goed?

Je moet er toch niet aan denken dat je als operator tegelijkertijd 4 soms 5 of meer verschillende systemen tijdens een calamiteit moet bedienen om de situatie onder controle te houden? En ook nog je collega beveiligers en de organisatie moet voorzien van informatie? Echt niet efficiënt, tijdrovend, foutgevoelig en moeilijk te rapporteren en reproduceren. In de kern alles wat je als operator en beveiligingsverantwoordelijke echt niet wil.

De ideale meldkamer bestaat! Een meldkamer waarin rust, orde, overzicht en controle is. Waarin de operators ervaren dat ze in iedere situatie die op hun afkomt goed en snel kunnen handelen, en waar natuurlijk de beveiligingsdoelstellingen geborgd zijn.

Natuurlijk is het logisch dat veel meldkamers gebruikmaken van allerlei systemen die bijdragen aan het beveiligen. De individuele systemen kloppen allemaal en zijn in de loop van de tijd geïnstalleerd. Ze zijn immers aangeschaft omdat dat een goed idee was en ze aan de eisen voldeden.

Maar als je al die systemen naast elkaar gebruikt, ook nog op eenzelfde plek en onder de vingers van een operator, dan krijg je vanzelf een contraproductieve situatie die tegen je werkt.

Beveiligingssystemen zijn technisch van aard en vullen allemaal individuele behoeften in. Zodra deze systemen tegelijkertijd in een meldkamer operationeel worden, ontbreekt vaak de samenhang en streven ze het gezamenlijke doel en resultaat voorbij.

Onze oplossing is hiervoor is SECURINET.

Met SecuriNet regel je alles in 1 systeem zonder extra inzet van mensen. Alle systemen worden dan geïntegreerd in een gestructureerde security management oplossing.

De functie van de onderliggende systemen blijft volledig intact. Tegelijkertijd komt deze ook in een generiek systeem beschikbaar. Hierdoor werken deze systemen geautomatiseerd samen. Een melding uit het ene systeem brengt een actie teweeg in het andere systeem doordat er workflows zijn aangemaakt. Veel efficiënter!

Het is ook mogelijk om je procedures automatisch aan bepaalde meldingen te koppelen zodat de dienstdoende beveiliger deze direct op het scherm krijgt. In geval van nood weet hij of zij exact wat te doen. Veel kordater en bovendien een zorg minder.

Complex? Jazeker! Onmogelijk? Voor ons niet.

Wil je weten hoe jij jouw ideale meldkamer kunt realiseren? Wij delen graag onze kennis met je.